Sidebar

Tomėnienė

Tel. nr: +370 68677611

El. p.: 

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6356-5832

Mokslo sritis ir kryptis:

Socialiniai mokslai, edukologija

Mokslinių tyrimų tematika:

Inkliuzinio ugdymo ir specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo inovacijos; Vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, matematinių vaizdinių ir matematinių gebėjimų ugdymas(is)

Pareigos (dabartinės):

Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Edukologijos instituto docentė; Specialiosios pedagogikos ir logopedijos bakalauro studijų programos komiteto narė; Mokymosi visą gyvenimą centro programų komiteto narė; Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Edukologijos instituto jaunimo savanorių kuratorė

Išsilavinimas:

Specialiojo pedagogo ir logopedo kvalifikacija, Šiaulių pedagoginis institutas, 1995. 

Socialinių mokslų (edukologija) magistras, Šiaulių pedagoginis institutas, 1997. 

Socialinių mokslų (edukologija) daktaras, Šiaulių universitetas 2014. Disertacijos tema: „Mokinių, turinčių vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių, funkcinio matematinio raštingumo ugdymas bendrojo ugdymo mokykloje“. 

Darbo patirtis:

Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Edukologijos institutas, docentė (nuo 2022). 

Šiaulių universitetas / Vilniaus universiteto Šiaulių akademija, lektorė  (2011–2022);  asistentė (2007–2011),  jaunesnioji mokslo darbuotoja (1998–2000) . 

Šiaulių Dainų progimnazija, specialioji pedagogė ekspertė (nuo 2019 m.).

Šiaulių Salduvės progimnazija, specialioji pedagogė (1995–2019), specialioji pedagogė ekspertė (nuo 2007 m.).  

Šiaulių Salduvės progimnazija (pagrindinio ugdymo skyriaus vedėja (2011–2015)).

Darbas Specialiosios pedagogikos ir logopedijos bakalauro ir magistro studijų programų bei Mokymosi visą gyvenimą centro programų komitetuose; Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Edukologijos instituto jaunimo savanorių kuratorė (nuo 2018 m.).

Publikacijos:

eLABA

Dėstomi studijų dalykai:

Matematinis ugdymas,

Matematinių vaizdinių ugdymas,

Mokymosi sutrikimai,

Specialieji ugdymosi poreikiai ir jų tenkinimas,

Specifinių mokymosi sutrikimų strategijos,

Specialioji pedagogika ir psichologija.

Projektai:

Nuo 2021 m., „Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“, projekto kodas Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001, ekspertė.

2021-2022 m., ,,European Network in Nutritional Education for Acquired Disabilities / Europinis mitybos švietimo tinklas žmonėms, turintiems įgytą negalią (ENNEADI)“. Erasmus+ Programme Nr. 2020-1-IT01-KA202-008557 (Futura Soc. Cons.r.l. Bologna, Italy; Alam Mater Studiorum, University of Bologna, Italy; Nueva Opcion, Valensia, Spain; VUŠA, Lietuva), technikė.

2020-2021 m. ŠMSM, Nacionalinės švietimo agentūros ir Šiaulių universiteto Tęstinių ir nuotolinių studijų instituto vykdytas projektas ,,TĘSK“ Nr. 09.2.1-ESFA-V-727-01-0001, jauno pedagogo stažuotės vadovė.

2016 m., ,,Lietuvos aukštųjų mokyklų žinomumo ir prestižo didinimas Kazachstane, studijų Lietuvoje populiarinimas“ (projekto kodas 09.3.1-ESFA-V-709-01-0001), lektorė.

2015-2016 m., tarptautinis Lietuvos - Ukrainos LMT projektas ,,Neįgaliųjų profesinė reabilitacija“ (sutarties Nr. TAP LU 01/2015/06-47-SU-9), tyrėja, ŠU projekto veiklų koordinatorė.

2012-2013 m. Projektas ,,Specialiųjų mokymo priemonių rengimas, II etapas“ (VP1-2.3-ŠMM-04-03-003), finansuotas Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos lėšomis. Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras. Matematikos mokymo priemonės pritaikymas, rengėja.

2012-2013 m., projektas SOCPEDKOM (No Nr. VP1-2.2-ŠMM-03-V-01-001 ) –  „Vaikų socializacijos centrų pedagogų bei kito personalo kompetencijų ugdymas ir ugdytinių elgesio korekcija (SOCPEDKOM)“, projekto kodas VP1-2.2-ŠMM-03-V-01-001, kvalifikacijos tobulinimo programos „Mokytojų, auklėtojų ir švietimo pagalbos specialistų bendrųjų ugdymo ir funkcinių kompetencijų ugdymas ir plėtojimas“, lektorė.

2012 m., LR specialiųjų pedagogų asociacijos vykdytas Švietimo bendruomenių asociacijų rėmimo projektas VP1-2.2-ŠMM-02-V-01-004 ,,Pradinių klasių mokytojų ir specialiojo ugdymo pedagogų kompetencijų taikyti informacines komunikacines technologijas ir inovatyvius mokymo metodus tobulinimo modelio išbandymas ir diegimas“, vykdytoja.

2011-2012 m., Europos socialinio fondo finansuojamas projektas VP1-2.2-ŠMM-02-V-01-006 ,,Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra“, patarėjų mokymų dalyvė, projekto lektorė.

2010-2011 m., Šiaulių universiteto vykdytas projektas PROMOK (probleminio mokymo diegimas studijose), dalyvė, modulių pertvarkymas.

2009-2010 m., Projektas „Patirties perdavimo ir bendradarbiavimo ryšių vietinio, regioninio ir Euroregioninio lygio partnerių Lietuvoje ir Norvegijoje stiprinimas” paprojektis “Darbuotojų, dirbančių su specialių poreikių vaikais Bjerkreimo (Norvegija) ir Plungės savivaldybėse, bendradarbiavimo stiprinimas” . Ekspertė ir lektorė.

2008-2009 m., ŠMM ir Švietimo plėtotės centro vykdytas projektas pritaikant LR Bendrąsias programas pradinių klasių mokiniams, turintiems vidutinių ir didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, rekomendacijų rengimo ekspertų grupės narė.

Mokslinės stažuotės, stipendijos:

2012-03-01 - 2012-06-30, Olomouco Palacky Universitetas (Čekija),  III pakopos doktorantūros studijos pagal ERASMUS  mainų programą. Mokslinis vadovas – doc. J. Michalik

Praktinė patirtis (ne universitete):

Mokslinio žurnalo ,,Journal of Exceptional People“, leidžiamo Palacky universitete (Olomouc, Čekijos Respublika), mokslinio komiteto narė (nuo 2012 m.), www.jep.upol.cz

Specialioji pedagogė ekspertė bendrojo ugdymo mokykloje;

Šiaulių m. bendrojo ugdymo mokyklų specialiųjų pedagogų metodinio būrelio pirmininkė;

Šiaulių m. savivaldybės švietimo centro kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimo komisijos narė.

Užsakomieji tyrimai:

2016-2017 - Nacionalinio lygmens užsakomasis tyrimas „Ugdymo ir švietimo pagalbos specialiosiose mokyklose ir specialiojo ugdymo centruose tyrimas“. Užsakovas – Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras. LR ŠMM. Sut. Nr. JS2016-1, 2016-09-28, tyrėja.

2015 - Šiaulių m. savivaldybės užsakomasis tyrimas „Edukacinių paslaugų šeimoms poreikis mokymosi visą gyvenimą koncepcijos“, tyrėja.

Mokslo sklaida:

Kaffemanienė, I., Geležinienė, R., Tomėnienė, L. (2022). Pranešimas XIV tarptautinės mokslinės konferencijos ,,MOKYTOJŲ UGDYMAS XXI AMŽIUJE: POKYČIAI IR PERSPEKTYVOS“ plenariniame posėdyje tema ,,Specialiojo ugdymo transformacija įtraukiojo švietimo kontekste: moksliniais duomenimis grįstos įžvalgos ir praktinės perspektyvos“, 2022 m. lapkričio 25 d. (https://www.sa.vu.lt/renginiai/1038-xvi-tarptautine-moksline-konferencija-mokytoju-ugdymas-xxi-amziuje-pokyciai-ir-perspektyvos).

Tomėnienė, L. (2022). Paskaita-pranešimas tema ,,Kiek yra svarbus pedagogų ir tėvų bendradarbiavimas siekiant sėkmingo vaiko ugdymo(si)“ respublikinėje švietimo pagalbos specialistų konferencijoje ,,Augimo laipteliais“, Gyvenimo Universitetas LT, VšĮ; Pedagogas.lt, 2022 m. lapkričio 3 d. (https://www.pedagogas.lt/; https://www.youtube.com/watch?v=S8-8HCKU2JA).

Tomėnienė, L., Kaffemanienė, I., Verpečinskienė, F. (2022). Pranešimas tema ,,Pedagogu bendradarbiavimas su mokinių tėvais, tenkinant vaikų specialiuosius ugdymosi poreikius“ VI-oje Lietuvos edukacinių tyrimų  asociacijos (LETA) konferencijoje „Švietimo praktika ir tyrimai turbulentiniame pasaulyje“, 2022 m. spalio 13 – 14 d. (https://lera.lt/blog/2022/10/11/leta-konferencija-svietimo-praktika-ir-tyrimai-turbulentiniame-pasaulyje/).

Tomėnienė, L., Kaffemanienė, I., Verpečinskienė, F. (2022). Stendinis pranešimas tema ,,Challenges of Teachers' Cooperation with Parents of Students with Special Educational Needs“ Tarptautinėje mokslinėje ECER 2022 konferencijoje „Education in a changing world; the impact of global realities on the prospects and experiences of educational research“, 2022 m. rugpjūčio 22–25 d., Jerevanas, Armenija (https://www.conftool.net/ecer2022/;%20https:/whova.com/portal/webapp/ecer_202109/sign_in/).

Kaffemaniene, I., Jureviciene,  M., Tomeniene, L. (2022). Stendinis pranešimas tema ,,Features of Speech, Language and Communication in Children with Autism Spectrum“ 8-ame Baltijos šalių logopedų kongrese SPEECH AND LANGUAGE THERAPY ACROSS THE AGE SPAN. 2022 m. gegužės 12-13 d. (https://www.sa.vu.lt/8th-congress-of-baltic-states-slts/en/).

Miltenienė, L., Kaffemanienė, I., Melienė, R., Kairienė, D., Geležinienė, R., Tomėnienė, L. (2020). Specialusis ugdymas ir jo transformacijos įtraukiojo švietimo kontekste, monografija. Šiauliai, Vilniaus universiteto Šiaulių akademija. Monografijos pristatymas Lietuvos švietimo bendruomenei 2021-05-26 (https://www.sa.vu.lt/naujienos/663-isleista-siaulieciu-mokslininkiu-monografija-specialusis-ugdymas-ir-jo-transformacijos-itraukiojo-svietimo-kontekste-2).

Miltenienė, L., Kaffemanienė, I., Melienė, R., Kairienė, D., Geležinienė, R., Tomėnienė, L. (2020). Special education and its transformations in the context of inclusive education, monograph. Šiauliai, Vilnius University Šiauliai Academy. Presentation of the monograph to the Lithuanian education community 2021-05-26 (https://www.sa.vu.lt/naujienos/663-isleista-siaulieciu-mokslininkiu-monografija-specialusis-ugdymas-ir-jo-transformacijos-itraukiojo-svietimo-kontekste -2).

Ekspertinė veikla:

Ekspertų grupės „Mokinių, turinčių spec. ugdymosi poreikių, grupių, lygių nustatymo atnaujinimas“ narė: kartu su mokslininkų grupe atliko Aprašo ekspertinį vertinimą, teikė pasiūlymus ir pristatė Aprašo projektą viešinimo renginiuose. 2021 m. spalio-gruodžio mėn. Ir 2022 m. sausio-vasario mėn.    Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus pažyma 2022-03-03 Nr. SD-928 (1.6E).  

Apdovanojimai:

2021 - Padėka. LR Švietimo ir mokslo ministerija.

Kita reikšminga veikla:

Lietuvos, Europos, Pasaulio  edukacinių tyrimų asociacijos (LETA; EERA; WERA) narė.

Lietuvos Respublikos specialiųjų pedagogų asociacijos narė.

Lietuvos logopedų asociacijos narė.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos