Sidebar

VU Šiaulių akademijos Regionų plėtros instituto „Viešojo administravimo“ programos 3 kurso ir „Ekonomikos“ programos 1 kurso studentai dalyvauja ERASMUS BIP – intensyvioje mišrioje programoje „BETA“, skirtoje susipažinti su Gero valdymo ir regionų plėtros principais. Programa trunka keturias savaites (nuo vasario 20 d. iki kovo 27 d.), iš kurių tris studentai mokosi nuotoliniu būdu, o vieną savaitę išvyksta į užsienio universitetą.
 
Vasario 20–24 dienomis ERASMUS BIP_BETA dalyvaujantys studentai išvyko į Čekijos Pardubicių universitetą, kur studijavo kartu su kitais tarptautiniais studentais. Ekonomikos ir administravimo mokslų fakultetas šiltai priėmė programos dalyvius ir pasiūlė intensyvią bei įdomią programą. Čia susirinko studentai ir dėstytojai iš Slovakijos, Rumunijos, Vokietijos, Ukrainos, Lietuvos ir Italijos, todėl dirbta daugiatautėje ir tarpkultūrinėje grupėje.
 
Pirmąją dieną visus susirinkusius pasveikino Ekonomikos ir administravimo mokslų fakulteto vadovai – prof. dr. Jan Stejskal, prodekanė – dr. Jana Janderova, ERASMUS BIP programos koordinatorius – dr. Solomon Gyamfi, programos dėstytojai – dr. Martin Maštalka, doc. dr. Viktor Prokop ir VU Šiaulių akademijos Regionų plėtros instituto doc. dr. Vita Juknevičienė, bei programos administratorės Nela Dosedelova ir Barbara Paskova. Taip pat buvo pristatyta Pardubicių universiteto ir VU Šiaulių akademijos vykdoma jungtinė magistro studijų programa „Regionų plėtra ir valdymas“. Visiems atvykusiems buvo surengtas turas po universiteto miestelį bei suorganizuotas pasivaikščiojimas Pardubicių mieste, apžiūrint gražiausias vietas – Pardubicių pilį ir senamiestį.
 
Po smagios pirmosios dienos vyko trys labai intensyvios studijų dienos. Studentams buvo dėstomi šeši skirtingi paskaitų ciklai, kurių kiekvienam buvo skirta po 4 valandas. Teisininkė dr. Jana Janderova iš Pardubicių universiteto aiškino „Gero valdymo geresnei visuomenei“ principus – ką reiškia geras valdymas viešajame administravime, kodėl svarbūs yra įstatymų viršenybės ir lygybės prieš įstatymą principai, kaip galima apginti teisėtus interesus. Regionų ekonomikos specialistas dr. Solomon Gyamfi nagrinėjo viešųjų sprendimų mažinant nelygybę ir prekybos socialine gerove klausimus, skaitydamas paskaitų ciklą „Gerovė yra svarbi mažinant nelygybę, patenkinant visuomenės poreikius“. Beje, dr. Solomon Gyamfi yra Pardubicių universiteto ir VU Šiaulių akademijos vykdomos jungtinės magistro studijų programos „Regionų plėtra ir valdymas“ absolventas, neseniai įgijęs daktaro laipsnį. Doc. dr. Viktor Prokop atskleidė „Dalininkų bendradarbiavimo reikšmę didinant regionų tvarų ekonominį vystymąsi“, paaiškindamas Trigubos spiralės modelį, pagrįstą bendradarbiavimu tarp universiteto, verslo ir valdžios, Penkiagubos spiralės modelį ir sistemos dalyvių vaidmenį „spiralės“ modelio viduje ir jo išorėje. Dr. Martin Maštalka pateikė „Teritorinio bendradarbiavimo ir paramos regioniniam bei vietos vystymuisi“ įžvalgas. Jis paaiškino regionų ir jų indėlio į vystymąsi sampratas, politiką ir įrankius, leidžiančius analizuoti vietos ir regionų vystymosi tendencijas. VU Šiaulių akademijos Regionų plėtros instituto docentės dr. Vita Juknevičienė ir dr. Rita Toleikienė, kaip sertifikuotos „Šešių mąstymo skrybėlių metodo“ instruktorės, skatino naudoti „Kūrybinį mąstymą sprendžiant regionų vystymosi klausimus“. Studentai susipažino su lateralinio mąstymo principais, Šešių mąstymo skrybėlių metodu ir naudojo jį praktiškai ieškodami atsakymo į klausimą: „Kaip paskatinti jaunus specialistus po studijų atvykti dirbti į mažus regionus?“ Prof. Luca Brusatti iš Udinės universiteto Italijoje aiškino, kaip „Bendradarbiaujančius sprendimus paversti viešojo administravimo įrankiais“. Jis paaiškino dalininkų ir jų koalicijų vaidmenį sprendimų priėmime, sprendimų advokacijos klausimus kompleksinėse politikos situacijose, supažindino studentus, kaip naudoti Loginės struktūros matricą kaip įrankį.
 
Viena iš programos dalyvių – „Viešojo administravimo“ studijų programos trečio kurso studentė Gabija Petrauskaitė teigia: „Erasmus BIP programa Čekijoje man labai patiko ir nustebino. Nors buvome išvykę tik vienai savaitei, tačiau kelionės metu tikrai nepritrūko laiko pamatyti Pardubicių ir Prahos lankytinas vietas ir be galo nuostabią architektūrą, sužinoti bakalauro rašymui naudingos informacijos, susipažinti artimiau tiek su savo gupiokais, tiek ir su Čekijos bei kitų valstybių, iš kurių buvo atvykę kiti programos dalyviai, kultūra bei situacija jų šalyse. Man labai patiko tai, kad BIP programa skatina bendradarbiavimą ir komandinį darbą – užsiėmimų metu turėjome komunikuoti, ieškoti informacijos ir dirbti drauge. Jo metu labai atsiskleidė skirtingi požiūriai į tą pačią problemą bei situaciją. Prieš vykdama į programą svetur be galo bijojau, kad nesuprasiu, ar kad negalėsiu iškomunikuoti savo minčių anglų kalba, tačiau abejonės išsisklaidė prasidėjus paskaitoms. Tikrai noriu rekomenduoti visiems vykti į Erasmus programas, nes jos labai daug duoda – tiek mokslo ir akademine prasme, tiek ir socializavimosi bei bendravimo aspektu“.
 
Trečio kurso studentas Justinas Kiškis pastebėjo, kad patirtis buvo „labai įdomi ir naudinga. Jaučiuosi pažinęs ne tik šalį, kurioje vyko BIP (Čekija), tačiau ir kitas šalis, iš kurių buvo atvykę programos dalyviai. Labai sveika suprasti, kad toje pačioje Europoje yra skirtingi požiūriai, patirtys, procesai, galų gale, tradicijos. BIP metu daug dirbome komandose, kuriose turėjome susikoncentruoti ne į skirtumus, bet ir į panašumus, o iš skirtumų perimti naudingas žinias, įgūdžius, patirtis. Tai labai naudinga kiekvienam, nes šiandieninis gyvenimas neapsiriboja savu miestu ar šalimi“.
 
Dar viena programos dalyvė – Justina Ralytė pažymėjo, kad BIP – „nelengva, bet nuostabi patirtis. Geras paskatinimas tobulinti anglų kalbą. Smagi akademinė veikla, kurios metu gera suprasti, kaip skirtingų šalių piliečiai gali žvelgti ta pačia kryptimi ir suvokti, kiek daug patobulėjome per panašų laikotarpį. Ši BIP man duoda daug asmeniam tobulėjimui, kaip ir čia sutikti žmonės, pamatyti vaizdai, aplankytos vietos ir patirti jausmai bei emocijos. Tai nuostabu! Kartočiau ir kartočiau! Dėkoju VUŠA!“
 
Viena iš programos dalyvių – „Viešojo administravimo“ studijų programos absolventė Karolina Povilaitienė džiaugėsi: „Jau pačią pirmą dieną radau bendrą kalbą su kolegomis iš Lietuvos ir su dalyviu iš Rumunijos, nors dar jaučiausi nedrąsiai: įtakos turėjo nepažįstama vieta bei kalbos barjeras (baimė dėl anglų kalbos nepakankamo mokėjimo). Gerai, kad lietuviai kolegos padėjo susikalbėti. Su kiekviena programos diena pradėjau jaustis vis laisviau, suprasti sudėtingesnius klausimus, užduodamus anglų kalba, taip pat pripratau bendrauti, jeigu reikia ir telefone esančio vertėjo pagalba. Labiausiai nustebino tai, kad visi kolegos buvo labai suinteresuoti įsitraukti į veiklas, komunikuoti, o vakarais smagiai praleisti laiką kartu. Buvo įdomu, informatyvu. Visiems rekomenduoju vykti į visas siūlomas Erasmus programas, nes tai – galimybė pažinti pasaulį, nuostabius žmones bei pačiam tobulėti. Čekija graži ne tik pažintimis, žiniomis, bet turi ir išskirtinę architektūrą, kuri mane be galo sužavėjo. Ačiū už patirtus įspūdžius ir šią galimybę“.
 
ERASMUS mišrios intensyvios programos – tai trumpalaikiai tarptautiniai studentų mainai, leidžiantys išbandyti save, gilinti žinias pasirinktoje studijų kryptyje, tobulinti tarptautinio bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Programą sėkmingai įvykdę studentai gauna trijų kreditų dalyko įskaitą savo diplome. Todėl tai ypač patrauklu tiems studentams, kurie dėl įvairių objektyvių priežasčių negali išvykti semestro ilgio ERASMUS studijoms užsienyje, tačiau norėtų išbandyti save šiame kontekste.
 
VU ŠA / Regionų plėtros instituto doc. dr. Vitos Juknevičienės inf.
 ERASMUS BIP organizatorių nuotr.
 

 
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos