Sidebar

VU Šiaulių akademijos Edukologijos institutas nuotoliniu būdu surengė apskritojo stalo diskusija „Vaikų nuo vienerių iki trejų metų kalbos vertinimas“, kurioje su švietimo įstaigų logopedais aptarė ankstyvojo amžiaus vaikų kalbos vertinimo problemas.

Diskusijoje dalyvavo VUŠA Edukologijos instituto mokslininkai, Šiaulių miesto Pedagoginės psichologinės tarnybos ir Šiaulių lopšelio-darželio „Žilvitis“ vadovai ir logopedai.

Diskusiniai klausimai apie ankstyvojo amžiaus vaikų kalbos vertinimą yra itin aktualūs ir mokslininkams, ir praktikoje dirbantiems logopedams. Dalyviai taip pat padiskutavo apie ankstyvojo amžiaus vaikų, turinčių kalbos sutrikimų, atpažinimą, identifikavimą, dalijosi praktine patirtimi apie Lietuvoje ir užsienio šalyse taikomas vertinimo metodikas, priemones, būdus.

VDU HF lektorė dr. Eglė Krivickaitė-Leišienė pristatė naujausius mokslinius tyrimus apie vaikų kalbos raidos plėtotę ir kalbos sutrikimų priežastis. Mokslinių tyrimų duomenimis, skaitmeninio amžiaus vaikai pradeda kalbėti vėliau dėl per itin didelio ekranų naudojimo. Mokslininkė akcentavo standartizuotų metodikų kalbos raidai vertinti trūkumą. Mykolo Romerio universiteto socialinių mokslų (edukologijos krypties) doktorantė Eglė Steponėnienė pristatė VB-MAPP verbalinio elgesio etapų vertinimo ir ugdymo plano rengimo programą, skirtą autizmą ir kitų raidos sutrikimų turinčių vaikui kalbos ir socialinių įgūdžių vertinimui ir individualizuotos ugdymo programos sudarymui.

VU Šiaulių akademijos Edukologijos instituto lektorė, logopedė dr. Rita Kantanavičiūtė-Petružė pristatė Lietuvoje ir užsienio šalyse taikomų kalbos vertinimo metodikų ir instrumentų įvairovę bei įrodymais grįstą vertinimą. Atkreiptinas dėmesys į ankstyvojo ir ikimokyklinio amžiaus vaikų sulėtėjusios kalbos raidos atpažinimą bei šio amžiaus vaikų žodyno vertinimui skirtų instrumentų poreikį Lietuvoje.

Šiaulių miesto pedagoginės psichologinės tarnybos logopedė Gražina Musteikienė kalbėjo apie mokslo tyrimus ir jų reikšmę ankstyvojo amžiaus vaikų kalbos vertinimui, apie vertinimo aplinkos, priemonių įvairovę ir vertinimo būdų svarbą Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje.

VU Šiaulių akademijos inf.
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos