Sidebar

Kovo 10 d. virtualioje aplinkoje surengtoje dešmtojoje respublikinėje konferencijoje-seminare „Gimtoji kalba mokykloje“ buvo nagrinėtos lietuvių kalbos ir literatūros problemos mokyklose, aptarti konkretūs ugdymo didaktikos klausimai, pristatyti tyrimų rezultatai. Konferencijoje buvo perskaityti 25 pranešimai.

Konferencijos atidarymo metu buvusi Lietuvių kalbotyros ir komunikacijos katedros vedėja dr. Ona Laima Gudzinevičiūtė, šios konferencijos sumanytoja, prisiminė 2012 m. vasario 24-ąją, kai, pradėdama pirmąją respublikinę mokslinę-praktinę konferenciją „Gimtoji kalba mokykloje“, sakė, kad konferencijos tikslas – skatinti domėjimąsi gimtąja kalba ir tarme, lietuvių kalbos ugdymu ir puoselėjimu, palaikyti glaudžius ryšius su lietuvių kalbos ir literatūros, kitų dalykų mokytojais, redakcijose, leidyklose, kitose įstaigose ir institucijose dirbančiais lituanistais, sudaryti palankesnes sąlygas tobulėti, dalytis informacija, patirtimi. Dr. L. Gudzinevičiūtė: „Siekiant diskutuoti apie kalbą ir literatūrą, paskatinti teorinį mokslininkų ir praktinį pedagogų dialogą, išryškinti aktualius gimtosios kalbos mokymo klausimus, ieškoti problemų sprendimo būdų ir buvo sumanyta organizuoti konferencijas, pranešimų pagrindu leisti straipsnių rinkinius“.

Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Regionų plėtros instituto doc. dr. Jolanta Vaskelienė pasidžiaugė, jog į konferenciją su savo pranešimais gražiai įsiliejo jaunieji tyrėjai iš bendrojo lavinimo mokyklų. „Šiais metais sekcijoje Lietuvių kalba: situacija, problemos, ugdymas perskaityta 11 pranešimų: kalbėta apie rašybą, kalbos normas ir jų mokymą, apie kalbą elektroninėje terpėje, pristatyti tyrimo apie kitakalbių vaikų kalbos fonetinius ypatymus rezultatai, dalytasi įžvalgomis apie kai kuriuos daiktavardžių darybos traktavimo skirtumus, supažindinta su pagal apklausos dalyvių atsakymus parengtu gyvosios kalbos žemėlapiu, aptarti L. S. Černiauskaitės romano palyginimai, palygintas kelių mažų Lietuvos miestų ir Vilniaus mokinių gimtosios lietuvių kalbos žodyno dydis, pristatytas sėkmingai ugdymo procese taikomas „stotelių“ metodas, pasakota apie asociacijos „Baltų centras“ veiklos lituanistinius aspektus.

Lietuvių kalba, jos situacija, mokymo galimybės, priemonės ir būdai rūpi ne tik dėstytojams, mokytojams, bet ir  jauniems žmonėms – studentams ir mokiniams, kurie taip pat pristatė savo tyrimus. Vadinasi, visų kartų atstovai gali dirbti (ir dirba) išvien, o tai nuteikia viltingai“, – sako doc .dr. J. Vaskelienė.

Prof. dr. Džuljeta Maskuliūnienė, pirmininkavusi literatūros sekcijai, taip pat palankiai įvertino pateiktus pranešimus, kuriuose buvo pasidalyta patirtimi, tyrimų rezultatais, naujais literatūros mokymo metodais, bet kartu atkreipė dėmesį ir į literatūrinio ugdymo problemas.

Numatoma, jog šių metų rudenį pasirodys atskiras straipsnių leidinys, kuriame bus publikuoti konferencijoje pristatyti pranešimai.

Konferenciją-seminarą „Gimtoji kalba mokykloje“ surengė Lietuvių kalbos draugija, Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Regionų plėtros institutas, Vilniaus universiteto  Šiaulių akademijos Mokymosi visą gyvenimą centras, Leidykla „Lucilijus“, Kelmės rajono savivaldybė, Šiaulių universitetinė gimnazija.

Zenonas Ripinskis
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos